Isbells

Sosei - voorprogramma: Wouter Dewit

De voorstelling is geannuleerd als preventieve maatregel tegen het corona-virus. We doen ons uiterste best om tickethouders zo snel mogelijk te contacteren. Onze excuses voor het ongemak!

Gaëtan Vandewoude heeft zware jaren achter de rug. Isbells’ laatste langspeler ‘Billy’ was een weemoedig verhaal waarin een dertiger door de krochten van zijn ziel ploeterde op zoek naar zijn echte ik. Door ‘Sosei’ te maken, heeft Gaëtan opnieuw leren ademen en zijn levensvreugde herwonnen. Deze vijfde plaat van Isbells klinkt warmer en rijker dan ooit, met de toevoeging van synths, computerelementen en prominente, bijna tribale drums. De band verkent andere oorden dan op de vorige platen, maar de sfeer blijft herkenbaar, evenals de hoop die in de muziek schuilt.

‘Sosei’ is een verzameling verhalen over verdriet en hoop, over zijn overleden vader, over leven en dood, over een brand die hem bijna het leven kostte en over herwonnen levensvreugde. Een ode aan het filosoferen, vermeld naar een Japanse poëet en boeddhistische priester.

Voorprogramma: Wouter Dewit

In het voorprogramma staat Wouter Dewit, een pianist wiens debuutalbum ‘still’ door De Morgen als ‘gouden melancholie’ beschreven wordt en ‘een album dat je overvalt en verloren achterlaat’.
Focus Knack schreef over ‘klassiek gekleurde maar niet in het keurslijf gedwongen composities’ en Metro meldt ‘een plaat om te koesteren’. Zijn compositie ‘La Durée.’ haalde ondertussen in de Spotifyplaylist 'Peaceful Piano' meer dan veertien miljoen streams. Vandaag heeft hij een nieuw album ‘here’. ‘here’ begint waar ‘still’ eindigde en trekt de compositorische lijn door naar nog meer eenvoud enerzijds en meer ingekleurde arrangementen anderzijds. Het vraagt minder om verstilling, maar is dwingender in sound en hier en daar ronduit extravert. Bekijk de reportage van VRT NWS & beluister het interview op Klara.

'Spotify superstar Wouter Dewit: ‘No one knows who I am’ Lees verder op Flanders Today

Bekijk de passage van Wouter in De Zevende Dag op zondag 24 november 2019. 

'... de neoklassieke boom, een van de minst verwachte neveneffecten van de streamingrevolutie in de muziek, waarbij eenvoudige, minimalistische pianocomposities doen wat bij zoveel ambitieuze popmuziek niet lukt: miljoenen streams verzamelen.' Lees het artikel van De Standaard.


Organisatie

Credits / Met dank aan

met: Gianni Marzo (zang, gitaar, omnichord), Christophe Vandewoude (gitaar, drums, percussie), Chantal Acda (zang), Gerd Van Mulders (bas, gitaar, percussie, bugel, the maschine, kalimba), Gaëtan Vandewoude (zang, bas, gitaar, piano, drums, percussie, bugel, the maschine, kalimba), Niels Van Heertum (euphonium, bugel)

www.isbells.be

Alle data

Er zijn geen aankomende activiteiten voor dit event.


Archief

  1. vrijdag 13 maart 2020 - 20:00 - 22:00
    De Werf - schouwburg De Werf (+2)

Ook interessant voor jou