Praktische info

Abonnementen

De tickets voor het seizoen 2017-18 zijn beschikbaar vanaf:

  • abonnementen: vanaf zaterdag 10 juni om 13u
    Tip: lees zeker onderstaande tekst voordat je abonnementen reserveert
  • losse tickets: vanaf zaterdag 24 juni om 9u
 

Koop hier je abonnement (2017-2018):

Koop abonnement

 

Grootkeuze-abo.

  • op bijna alle podiumvoorstellingen 25% korting
  • als je minstens tien voorstellingen kiest

tot -25% vanaf 10 voorstellingen


  • extra vroeg tickets reserveren
  • bijna altijd een voordelige prijs

Kleinkeuze-abo.

  • op bijna alle podiumvoorstellingen 15% korting
  • korting beschikbaar als je minstens 5 voorstellingen kiest uit ons aanbod

tot -15% vanaf 5 voorstellingen


  • extra vroeg tickets reserveren
  • bijna altijd een voordelige prijs

Jongerenabo.

  • alleen voor jongeren (-26 jaar)
  • op bijna alle podiumvoorstellingen 40% korting
  • als je minstens drie voorstellingen kiest

tot -40% vanaf 3 voorstellingen


  • extra vroeg tickets reserveren
  • bijna altijd een voordelige prijs

Bestellen

Dit kan enkel online (met uitzondering voor rolstoelgebruikers, zie verder). Je kan kiezen voor een grootkeuze-, kleinkeuze- en jongerenabonnement (in totaal max. vier abonnementen). Bij je bestelling kan je ook reserveren voor de familievoorstellingen en -workshops (max. acht tickets per event).

Hoe doe je dat? Een voorbereid besteller is er twee waard! Daarom hebben we een filmpje een stappenplan én een hoop tips en weetjes voor jou.

BEKIJK HET FILMPJE.

Volg deze stappen om je abonnement succesvol af te ronden:

1. Klik op de 'Koop abonnementen'-knop.
Opmerking: mocht het systeem bij grote drukte aan zijn maximum aantal gebruikers zitten, komen de volgende bezoekers automatisch in een wachtrij terecht. Dit is zo bij de start van onze abonnementenverkoop. Daarbij maakt het niet uit hoe lang je al op de bestelpagina staat: op het moment dat de verkoop start, worden alle pagina's automatisch gerefreshed en krijg je een willekeurige plaats in de wachtrij. Vernieuw je scherm niet als je in de wachtrij staat en sluit je internetprogramma niet af, want dan verlies je je plaats in de wachtrij en moet je opnieuw achteraan aanschuiven. Gebruik je een oudere browser? Verwijder dan je cookies voor je aan je bestelling begint. 

2. Kies het juiste aantal abonnementen (max. vier) en geef per persoon aan welk soort abonnement je nodig hebt: grootkeuze-, kleinkeuze- of jongerenabonnement. Dit is een erg belangrijke stap, nadien kan je deze keuze niet meer veranderen! De regel is: 1 abonnement = 1 persoon.

3. Voeg voorstelling per voorstelling de tickets toe aan je abonnement.
Je krijgt een lijst te zien met alle voorstellingen die je in de gekozen abonnementen kan opnemen. Kies vooraf best enkele extra voorstellingen als reserve bij uitverkochte voorstellingen. Dit is handig wanneer je tijdens het invoeren merkt dat er al voorstellingen uitverkocht zijn. Gebruik als voorbereiding het bestelformulier uit onze seizoensbrochure. Maakte je een fout? Geen probleem, je kan onderaan steeds op 'ga terug' klikken.

4. Kies (eventueel) je extra losse tickets. Per voorstelling kan je maximaal twee losse tickets extra reserveren (ook aan prijs -26 of 55+). Kies je toch meer dan twee losse tickets, dan krijg je een foutmelding. Om technische redenen kan je niet bijbestellen tussen 21 en 24 juni. Vanaf de losse ticketverkoop kan je maximaal acht tickets bijbestellen.

5. Duid je plaatsen aan op het zaalplan.
Bij voorstellingen in de schouwburg krijg je een zaalplan met je plaatsen te zien. Je kan deze wijzigen, maar je bent wel verplicht aan te sluiten. Als je geen zaalplattegrond te zien krijgt, betekent dit dat we werken met ongenummerde zitjes (bijvoorbeeld in de kleine zaal of op locatie).

6. Controleer het overzicht van je abonnementen. Je kan nu afrekenen of nog tickets reserveren voor de familievoorstellingen, -cursussen en de jazzcursus. Kies dan voor de link 'reserveer meer tickets' in de rechterkolom en je komt bij de lijst van voorstellingen en cursussen waarvoor je extra tickets kan reserveren (max. acht per event). Als je uiteindelijk alle tickets hebt, kies je voor 'Afrekenen'.

7. Vul de persoonsgegevens aan van de tickethouders. Je plaatsen blijven gereserveerd zolang je werkt aan je reservatie. Als je 15 minuten lang geen tickets toevoegt aan je bestelling of geen persoonsgegevens aanpast, wordt je sessie gestopt.

8. Een fout gemaakt? Dan is dit het moment om nog iets te wijzigen. In het overzicht kan je nog je plaatsen in de zaal wijzigen of tickets verwijderen uit je bestelling. Let wel op dat je abonnement dan nog het vereiste aantal voorstellingen telt.

9. Kies je betalings- en leveringswijze en bevestig je bestelling (zie hieronder). Merk je dat er een probleem is na de bevestiging? Stuur dan een antwoord op de bevestigingsmail die je ontvangen hebt of contacteer ons via 053 72 38 11. Dan proberen we je zo vlug mogelijk te helpen.

Belangrijk voor rolstoelgebruikers en strippenkaarthouders:

  • Rolstoelgebruikers
    We voorzien twee rolstoelplaatsen met goede zichtbaarheid voor voorstellingen georganiseerd door De Werf. Een abonnement voor rolstoelgebruikers reserveren kan niet via de website, enkel telefonisch (053 72 38 11) of aan de balie en dit vanaf de start van de abonnementen- en de losse ticketverkoop.
  • Strippenkaart
    Dit is de meest voordelige manier om familievoorstellingen bij te wonen. Je betaalt 48 euro voor een kaart met 6 strippen (8 euro per strip). Deze strippen zijn geldig bij de meeste familievoorstellingen van De Werf. Een strippenkaart heeft geen vervaldatum. Je kan de strippen gebruiken voor zowel volwassenen als kinderen. De regel is 1 strip = 1 ticket.
    Opgelet: als je tickets wenst te kopen met een strippenkaart, moet je ze op voorhand aankopen en betalen. Dit kan online en aan de balie.

Tips & weetjes:

  • Kies zeker 2 extra voorstellingen, want sommige voorstellingen zijn in een mum van tijd uitverkocht
  • Lijstje klaar? Bestel eerst je tickets voor erg populaire voorstellingen, en dan je andere tickets
  • Een combiticket telt mee als 1 voorstelling in je abonnement

Betalen en ontvangen

Alle ticketprijzen van activiteiten georganiseerd door De Werf zijn incl. 1 euro reservatierecht/ticket. Je kan je tickets thuis gratis afprinten of tegen betaling afhalen aan onze balie (1 euro per abonnement + 0,50 euro per extra los ticket voor familievoorstellingen, lezingen, workshops en de jazzcursus). Om de tickets op te sturen rekenen we 2 euro portkosten aan.

Voor de betaling kan je kiezen tussen:
• kredietkaart (onmiddellijke betaling)
• overschrijving. Betaal zo snel mogelijk. Je bestelling wordt helaas automatisch verwijderd indien we de betaling niet ontvangen binnen de tien kalenderdagen.
• betaling aan de balie: cash, bancontact, kredietkaart en cultuurcheques. Betaal ook hier binnen de tien kalenderdagen, anders wordt je bestelling verwijderd.

Opgelet: na tien dagen worden niet betaalde reservaties automatisch gewist. Om alle geschillen betreffende betalingstermijnen te vermijden, willen we je aandacht vestigen op de datum die vermeld wordt op onze betalingsuitnodigingen. Hierop staat een ‘uiterste datum ontvangst betaling of vervaldatum’ aangegeven: dit is de datum waarop het verschuldigde bedrag op de vermelde rekening moet staan. Zorg er dus voor dat je jouw betaling tijdig uitvoert en hou hierbij rekening met de sluitingsdagen van banken.

Abonnementen afhalen aan onze ticketbalie is niet mogelijk van zaterdag 24 juni tot woensdag 28 juni wegens de start van de verkoop van losse tickets.

Wie geen computer met internet heeft, kan bij onze medewerkers in De Werf terecht tijdens de normale openingsuren om een abonnement aan te kopen. Je kan op zaterdag 10 juni ook naar De Werf komen. Maar bij de start van de abonnementenverkoop werkt thuis reserveren het snelst.

Bestel je tickets!

Bekijk het volledige programma op onze website en boek je tickets online.

Bekijk het programma

Webdesign door Lavagraphics