Praktische info

Abonnementen

De tickets voor het nieuwe seizoen (2016-17) zijn beschikbaar vanaf:

  • abonnementen: vanaf zaterdag 11 juni om 13u
    Tip: lees zeker onderstaande tekst voordat je abonnementen reserveert
  • losse tickets: vanaf zaterdag 25 juni om 9u
 

Koop hier je abonnement(en) (2016-2017):

Koop abonnementen

 

Grootkeuze-abo.

  • op bijna alle podiumvoorstellingen 25% korting
  • korting beschikbaar als je minstens 10 voorstellingen kiest uit ons aanbod

Lees meer

tot -25% vanaf 10 voorstellingen


  • extra vroeg tickets reserveren
  • bijna altijd een voordelige prijs

Kleinkeuze-abo.

  • op bijna alle podiumvoorstellingen 15% korting
  • korting beschikbaar als je minstens 5 voorstellingen kiest uit ons aanbod

Lees meer

tot -15% vanaf 5 voorstellingen


  • extra vroeg tickets reserveren
  • bijna altijd een voordelige prijs

Jongerenabo.

  • alleen voor jongeren (-26 jaar)
  • op bijna alle podiumvoorstellingen 40% korting
  • korting beschikbaar als je minstens 3 voorstellingen kiest uit ons aanbod

Lees meer

tot -40% vanaf 3 voorstellingen


  • extra vroeg tickets reserveren
  • bijna altijd een voordelige prijs

Bestellen

Dit kan enkel online (met uitzondering voor rolstoelgebruikers, zie verder). Je kan kiezen voor een grootkeuze-, kleinkeuze- en jongerenabonnement (in totaal max. 8 abonnementen). Bij je bestelling kan je ook reserveren voor de familievoorstellingen en -workshops (max. 8 tickets per event).

9 tips om je abonnement succesvol af te ronden!

1. Klik op de 'Koop abonnementen'-knop.
Opmerking: mocht het systeem op een bepaald moment aan zijn maximum aantal gebruikers zit, komen de volgende bezoekers automatisch in een wachtrij terecht. Sluit je internetprogramma niet af, want dan verlies je je plaats in de wachtrij. Dit gebeurt enkel bij grote drukte.

2. Kies het juiste aantal abonnementen (max. 8) en geef per persoon aan welk soort abonnement je nodig hebt: grootkeuze-, kleinkeuze- of jongerenabonnement. Dit is een erg belangrijke stap, nadien kan je deze keuze niet meer ongedaan maken! De regel is: 1 abonnement = 1 persoon.

3. Voeg voorstelling per voorstelling de tickets toe aan je abonnement.
Je krijgt een lijst te zien met alle voorstellingen die je in de gekozen abonnementen kan opnemen. Kies vooraf best enkele extra voorstellingen als reserve. Dit is handig wanneer je tijdens het invoeren merkt dat er al voorstellingen uitverkocht zijn. Gebruik als voorbereiding het bestelformulier uit onze seizoensbrochure. Hou rekening met de uitverkochte voorstellingen.

4. Kies (eventueel) je extra losse tickets. Per voorstelling kan je maximaal 2 losse tickets extra reserveren (ook aan prijs -26 of 55+). Kies je toch meer dan 2 losse tickets, dan krijg je een foutmelding.
Opgelet: om technische redenen kan bijbestellen niet meer vanaf woensdagochtend 24 juni.

5. Duid je plaatsen aan op het zaalplan.
Bij vorostellingen in de schouwburg, krijgt een zaalplan te zien met je plaatsen. Je kan deze wijzigen, maar je bent wel verplicht aan te sluiten. Een stoel openlaten is niet mogelijk. Als je geen zaalplattegrond te zien krijgt, betekent dit dat we werken met ongenummerde zitjes (bijvoorbeeld in de kleine zaal of op locatie).

6. Controleer het overzicht van je abonnementen. Je kan nu afrekenen of nog tickets reserveren voor de familievoorstellingen, -cursussen en de jazzcursus. Kies dan voor de link 'reserveer meer tickets' in de rechterkolom en je komt bij de lijst van voorstellingen en cursussen waarvoor je extra tickets kan reserveren (max. 8 per event). Als je uiteindelijk alle tickets hebt, kies je voor “Afrekenen”.

7. Vul de persoonsgegevens aan van de tickethouders. Je plaatsen blijven gereserveerd zolang je werkt aan je reservatie. Als je 15 minuten lang geen tickets toevoegt aan je bestelling of geen persoonsgegevens aanpast, wordt je sessie gestopt.

8. Een fout gemaakt? Dan is dit het moment om nog iets te wijzigen. In het overzicht kan je nog je plaatsen in de zaal wijzigen of tickets verwijderen uit je bestelling. Let wel op dat je abonnement dan nog het vereiste aantal voorstellingen telt.

9. Kies je betalings- en leveringswijze en bevestig je bestelling (zie hieronder). Merk je dat er een probleem is na de bevestiging? Stuur dan een antwoord op de bevestigingsmail die je ontvangen hebt. Dan proberen we je zo vlug mogelijk te helpen.

Tips voor rolstoelgebruikers en strippenkaarthouders:

  • Rolstoelgebruikers
    We voorzien twee rolstoelplaatsen met goede zichtbaarheid voor voorstellingen georganiseerd door De Werf. Een abonnement voor rolstoelgebruikers reserveren kan niet via de website, enkel telefonisch (053 72 38 11) of aan de balie en dit vanaf de start van de abonnementen- en de losse ticketverkoop.
  • Strippenkaart
    Dit is de meest voordelige manier om familievoorstellingen bij te wonen. Je betaalt 48 euro voor een kaart met 6 strippen (8 euro per strip). Deze strippen zijn geldig bij de meeste familievoorstellingen van De Werf. Een strippenkaart heeft geen vervaldatum. Je kan de strippen gebruiken voor zowel volwassenen als kinderen. De regel is 1 strip = 1 ticket.
    Opgelet: als je tickets wenst te kopen met een strippenkaart, moet je ze op voorhand aankopen en betalen. Dit kan online en aan de balie.

Betalen en ontvangen

Alle ticketprijzen van activiteiten georganiseerd door De Werf zijn incl. 1 euro reservatierecht/ticket. Je kan je tickets  thuis gratis afprinten of tegen betaling afhalen aan onze balie (1 euro per abonnement + 0,50 euro per extra los ticket voor familievoorstellingen, lezingen, workshops en de jazzcursus). Om de tickets op te sturen rekenen we 2 euro portkosten aan.

Voor de betaling kan je kiezen tussen:
• kredietkaart (onmiddellijke betaling)
• overschrijving. Betaal zo snel mogelijk. Je bestelling wordt helaas automatisch verwijderd indien we de betaling niet ontvangen binnen de tien kalenderdagen.
• betaling aan de balie: cash, bancontact, kredietkaart en cultuurcheques. Betaal ook hier binnen de tien kalenderdagen, anders wordt je bestelling verwijderd.

Opgelet: na tien dagen worden niet betaalde reservaties automatisch gewist. Om alle geschillen betreffende betalingstermijnen te vermijden, willen we je aandacht vestigen op de datum die vermeld wordt op onze betalingsuitnodigingen. Hierop staat een ‘uiterste datum ontvangst betaling of vervaldatum’ aangegeven: dit is de datum waarop het verschuldigde bedrag op de vermelde rekening moet staan. Zorg er dus voor dat je jouw betaling tijdig uitvoert en hou hierbij rekening met de sluitingsdagen van banken.

Abonnementen afhalen aan onze ticketbalie is niet mogelijk van zaterdag 25 juni tot woensdag 29 juni wegens de start van de verkoop van losse tickets.

Gratis Fnac-kaart

Gratis Fnac-kaart

Abonees krijgen een gratis Fnac-kaart t.w.v. 20 euro!

Meer informatie

Webdesign door Lavagraphics